Por un patinete…

Barrio de la Vila Olímpica, Barcelona. Ayer (2-6-2010), a las 19h, mi hijo de 9 años fue agredido por dos niños (9 y 7 años respectivamente) con un único fin: robarle su patinete.

Guillem y yo volvíamos de merendar juntos, él me pidió si podía adelantarse con su patinete (una manzana) y le dije que sí, por supuesto, que vigilase al cruzar la única calle que tenía que atravesar; tiene que aprender a hacerse autónomo y responsable. Poco imaginaba en ese momento que detrás del edificio de mi empresa (hacia donde iba Guillem) algo INTOLERABLE estaba ocurriendo. Ví aparecer a Guillem con su rostro blanco reflejo del pánico que llevaba dentro. Llegó a mi, se abrazó y empezó a llorar:
“Mama un nen casi m’estrangula”- me dijo como pudo. Le miré el cuello y tenía las marcas de los dedos marcados en su cuellecito.
“Guillem, però que ha passat carinyo?- le pregunté
“Es que em volien robar el patinet i casi m’estrangulen. M’han fet la trabanqueta, m’han tirat al terra i un nen sobre meu casi m’estrangula”. Fuí yo quien perdió el color.
NO! BASTA! Esto NO puede estar ocurriendo.
On estan?- dije
“Mama, no vagis et faran mal”-gritaba llorando Guillem.
Por supuesto, fuí.
Detrás del edificio dos niños corrieron a esconderse así que me vieron. Había una familia sentada “tranquilamente” en un banco. 4 personas, todas mujeres, una de ellas con un bebé, dos más (creo que eran adolescentes) se deslizaron rápidamente detrás de unos setos. Vi que las “sras” se levantaban, salté una valla y a paso rápido me dirigí hacia ellas.
¿Sra, ha visto que su hijo casi estrangula al mío?- sin contemplaciones.
¿Cómo? ¿qué ha pasado? - me contestó en un idioma que parecía “castellano” y cómo si le estuviese preguntando algo muy lejano a ella, cuando toda la acción había ocurrido en su campo de visibilidad, es decir en frente suyo.
Se lo expliqué tal cual me lo había dicho Guillem, los dedos aún marcados en su cuello.
Su respuesta: Ah, es que estaba cambiando un pañal!
NO! Sra, esto no es por el cambio de un pañal, esto se debe a que su hijo está abandonado. Tal vez podría intentar educarlo un poco, no le parece? Esto es un acto criminal!
Sra, tranquila, no se ponga así!-me dijo (pero qué deben tener estas personas en la cabeza????? que no me ponga así? y lo siguiente qué será ? clavarle el patinete de hierro en la cabeza?
Sin respuesta, se iban.
Cogí el móvil y llamé a la policía 091. Fuí detrás de ellas que se apresuraban a subir a una motorhome que tenían aparcada justo detrás de los setos, y escribí la matrícula en un papel: K DA573 (alemania). Una voz de telefonista me informaba que no era al 091 sino al 088 al que debía llamar. Increíble la atención para una “URGENCIA”!!!!!!!!!! En el 088, espere un momento por favor… (hoy me pregunto: a qué he de esperar a que me claven una navaja…) ES UNA URGENCIA…. POR FAVOR!!! (su lema: més mossos, més aprop ?¿?¿?¿)
….. 25 minutos despues recibí la llamada del 088 en respuesta. Estaban patrullando la zona, tenían la matricula, pero no había ningun resultado.
Hombre, es que ahora ya pueden estar en Mataró, no cree???-dije

En la Motorhome ( K DA573 _Alemania) viaja/vive una familia de gitanos. La figura paterna no apareció en ningún momento. Seguramente estaba durmiendo. La materna: inexsistente. Hablan “pseudo-español” de lo que deduzco que son de aquí aunque la marticula de su “casa” sea alemana.

¿He conseguido algo con mi actuación? Quiero creer que sí.
No creo que a los niños gitanos que huyeron les haya afectado lo más mínimo, pero a las “sras” que alertaron a los “sres” de huir porque una mujer, móvil en mano, estaba llamando a la policía, creo que sí. Es posible, -sólo posible- que esa “pseudo-familia” les diga a sus hijos que “eso no se hace” prorque si no nos sigue la policia. Es posible- sólo es posible- que el mensaje haya llegado a quien tiene que llegar: los “padres” de esos niños que aun están por “civilizar” exentos de cualquier tipo de educación y de valores. Es posible- sólo posible- que con la actuación de toda la sociedad sancionemos este tipo de acciones totalmente INTOLERABLES e INACEPTABLES!

Es seguro, lo sé, que mi hijo de 9 años haya aprendido algo: Que cuando algo intolerable ocurre, tienes que enfrentarte al problema y denunciarlo. Espero que él haga lo mismo con sus hijos.
GUILLEM, T’ESTIMO! ♡

…i ara la mama va a parlar amb la directora de l’Escola per alertar a tota la comunitat del Barri de la Vila Olímpica.

************

MUY IMPORTANTE, APUNTAD: Ramon Perera (pare d’una nena de CEIP Pere VI) en un cas aixi el millor es trucar al 112 que gestiona totes les emergències funciona força millor, funciona ho se per experiència pròpia, els mossos no van trigar ni cinc minuts en un cas semblant.

27 Comentarios

  1. Núria Fagella 3 junio, 2010 at 11:01 am #

    Molt ben escrit Núria, i molt bona la teva reacció. Hem de deixar constància d’aquests actes, i de la insuficient resposta dels que suposadament han de vetllar per la seguretat nostra i dels nostres fills.

    Núria

    Responder

    • gemma cernuda 3 junio, 2010 at 11:27 am #

      Ostres Núria!
      estabem juntes mentre això passaba. Ho trobo horroros i que l’atencio de la policia (URGENCIA!) fos tant insuficient i de fet, NUL.LA!
      Gracies x aleertar-nos i compartir-ho sobretot amb les mares i pares del barri. Un petó al Guillem i que se li passi el susto aviat!

      Responder

    • ester miguel 3 junio, 2010 at 11:28 am #

      hola núria:
      en primer lloc, espero que el guillem estigui bé.
      moltes gràcies per l’avís, ja que som tants que confiem que els fills puguin anar amb tranquilitat pel barri, a l’escola, a jugar, … el que també està clar és que els hem d’ensenyar a defensar-se dels possibles (i reals) perills amb els que es poden trobar.
      em sumo al que diu la núria fagella sobre la bona reacció que has tingut i que tothom hauríem de tenir, increpar els responsables dels menors i denunciar automàticament qualsevol acte violent i criminal.
      per desgràcia, no sempre ens trobem amparats per qui ha de vetllar per nosaltres.
      petons,
      ester.

      Responder

    • nuria antolí 3 junio, 2010 at 11:28 am #

      Sí, és la meva obligació, la nostra obligació, difondre-ho.

      Gràcies Nuria Fagella, Gemma i Ester, són els nostres fills, és la nostra futura societat …

      Responder

    • Agustina Bustos 4 junio, 2010 at 7:45 am #

      Hola Nuria, son una impotencia este tipo de situaciones. Te felicito por haber actuado asi, no siempre uno tiene buenas reacciones. Creo y espero sirvan estas denuncias, si no acabaremos mal! Guillem ha crecido un año mas! Un beso!

      Responder

  2. anastasia 3 junio, 2010 at 11:55 am #

    nuria, justo ayer a la salida del cole por el camino a casa, he visto varias veces dos niños sospechosos de aprox. 9 años de edad y llevaban chaquetas de invierno… gracias por avisarnos!

    Responder

  3. montse lorca 3 junio, 2010 at 12:19 pm #

    pobre filll!!!!! quin susto es deuria portar….només espero que aquest incident no li fagi agafar por… totalment d’acord en el que hi diu la Ester
    hem d’ensenyar a defensar-se dels perills amb els que es poden trobar…malogradament es així. I molt bona la teva resposta/ enfrontament amb aquesta gent, es una lliçó per tots però sobretot per el teu fill…

    Responder

    • nuria antolí 3 junio, 2010 at 12:33 pm #

      no sé com això pot afectar al Guillem. Haurem d’esperar..
      Espero que no sigui amb por, sino amb coratge i també amb precaució.

      Responder

    • Xavier G. 3 junio, 2010 at 12:42 pm #

      Jo soc el pare d’en Guillem i en aquell moment no hi era, però només d’imaginar-m’ho em comencen a ballar pel cap imatges molt violentes.
      Hem de plantar cara a aquests fets, i crec que hi ha moltes probabilitats que es puguin repetir, doncs no és la primera vegada que veig gitanos amb motor-homes que aparquen pel barri. Potser és degut a que hi ha molt espai per aparcar d’ençà de les àrees verdes, potser és perquè el barri és com una porta d’entrada a Bcn, però el fet és que es pot tornar a repetir.
      No tinc la intenció de posar-vos la por al cos, però s’ha de fer algo. No tinc la solució, però si cadascú de nosaltres, quan veiem que algú no té un comportament correcte (ni que sigui llençar un paper, o buidar el cendrer del cotxe al terra) li crida l’atenció (inclús als gitanos) al final segur que la gent acabarà sent més cívica.
      Pel que fa a les motor-homes dels gitanos és molt difícil fer-hi res, tant sols estar molt atents i a la mínima denunciar-los.

      Responder

  4. silvia 3 junio, 2010 at 12:43 pm #

    Lo siento tanto Nuria, espero que a Guillen le haya pasado el susto.Que pena que la gente no tenga valores, ni los inculque a los hijos!!
    La verdad que has hecho muy bien, todos deberiámos hacer lo mismo en estas circunstancias( esperoamos que no se repitan)

    Un besazo enorme

    Responder

  5. Okok 3 junio, 2010 at 1:32 pm #

    Qué susto para Guillem! Me recuerda cuando, hace años, un chaval estuve persiguiendo y amenazando a Hugo. En ese caso era alguien a quien conocíamos, de su escuela, que se había vuelto el típico matoncete que obligaba a sus compañeros a pelear entre sí al salir a la calle, o si no les pegaba él a los dos. COmo Hugo no quiso, le persiguió y pegó.
    Nuestra historia terminó bien. Controlando la rabia y evitando ir a buscar al chaval al cole, hablé con Hugo para descubrir si era un hecho aislado o si estaba entrando en una dinámica violenta. Había llegado a hacer que otros niños le lamieran los zapatos: era un claro caso de psicólogo… Llamé a la directora del centro escolar, le mandé un correo explicando, educadamente y desde el punto de vista de 2Este niño necesita ayuda ahora, para que se reconduzca su actitud y no acabe mal”, e hice bien en ser muy educada y fría porque el mail se repartió entre turores y profesores del colegio. Tomaron la decisión de hablar con los padres del niño, creo que expulsarle unos días y mientras tanto hablar con los chicos que habían sido víctimas y no se habían atrevido a decir nada.
    Ahora el chico va al mismo instituto que Hugo, pero es un crío normal. Igual de tonto o de simpático que cualquier otro.

    …perdona por el tocho, me has sacado los recuerdos a la luz!

    Responder

    • nuria antolí 3 junio, 2010 at 4:03 pm #

      Aurea, muchas gracias por tu comentario y por comparir tu experiencia. Tomo nota.
      Mañana Guillem expondrá una noticia en clase (lo hacen todos los viernes) y la noticia seleccionada para mañana será precisamente ésta.
      Con sus palabras y dirigiéndose a su público: l@s compis de clase.

      Responder

  6. Núria Simon 3 junio, 2010 at 1:52 pm #

    Gràcies per enfrontar-t´hi i també per fer-ho córrer.

    El primer que podem fer és explicar-ho als nostres fills perqué vagin en compte.

    No és la primera vegada que estan aparcats al carrer Arquitecte Sert? i com a mínim que jo sàpiga han robat en el kiosk i a la floristeria del davant. Per tant jo crec que el més important cada vegada que passi alguna cosa és trucar als Mossos…encara que sembli que no serveix de gaire.

    Responder

  7. Tresa 3 junio, 2010 at 1:53 pm #

    Vas ser molt valenta Núria per actuar i encara que tu creguis que no ha servit de res de cara a solventar al fet, segur que per les/els que llegim el teu relat si que ens encoratge a actuar com tu. Gràcies. Hem d’actuar i denunciar, en la manera que ens sigui possible, per veure canvis al nostre voltant.

    Espero que en Guillem es recuperi aviat del susto… i gràcies per avisar.

    Responder

  8. David Soler 3 junio, 2010 at 3:18 pm #

    ¡Que fuerte! Te felicito por la reacción, no sé si yo hubiera hecho lo mismo. Es admirable.
    Lo importante es que estáis bien y que con tu acto, como dice Tresa, pones en marcha el mecanismo ese que todos tenemos y que no usamos: no quedarnos parados “porque tampoco sirve de nada”. Tomo nota.

    Lo de policia, sin comentarios.

    Lo de la “familia”… en fin.

    ¡Anims al teu fill!

    Responder

  9. nuria antolí 3 junio, 2010 at 3:53 pm #

    Gracias a todas por vuestros comentarios, me alegra saber que no soy la única que piensa que la crisis está en “nuetras entrañas” y que a algun@s ya les salen gusanos hasta por las orejas!!!

    Acción >> REACCIÓN!

    *Nota: “Cuidado con el perro!!! ;-)

    Responder

  10. beatriz aguilera 3 junio, 2010 at 5:27 pm #

    espero que guille este bien lo que les ha sucedido lamentablemente no es solamente en tu pais este flagelo ocurre a nivel mundial ojala que todos tomemos conciencia y eduquemos a nuestros hijos a hacer valer sus derechos como ciudadanos a que podemos defendernos y que las autoridades cumplan con el deber de protegernos estoy segura que si las madres alzamos nuestra voz seremos escuchadas

    Responder

  11. Pili Gallego 3 junio, 2010 at 10:19 pm #

    Núria, m’alegro moltíssim que quedés en un ensurt i en Guillem estigui bé,
    Actituds valentes i decidides com la teva ens ajuden a millorar la nostra societat. És clar que no podem girar la nostra cara davant de situacions com la que acabeu de viure, els nostres fills han de saber que això NO es pot tolerar.
    Per desgràcia aquesta gent està entre nosaltres, no fa ni dues setmanes estant a la Merceria del barri, una noia pseudocastellana d’uns 10 anys, va intentar robar-li de tot, per sort vam reaccionar a temps… i anaven amb una motorhome.
    Entre tots lluitarem civilitzadament per erradicar aquestes actittuds.

    Ànims!

    Responder

  12. Joan Altés 4 junio, 2010 at 6:55 am #

    Molt bé Nuria! No tothom reacciona aixi, ans el contrari… Ja saps que tinsdrás tot el recolzament de l’AMPA.
    Una forta abraçada.

    Responder

  13. Ramon Perera 5 junio, 2010 at 9:02 pm #

    Hola, em dic Ramon i soc pare d’una nena de CEIP Pere VI en un cas aixi el millor es trucar al 112 que gestiona totes les emergències funciona força millor, funciona ho se per experiència pròpia, els mossos no van trigar ni cinc minuts en un cas semblant.

    Responder

    • nuria antolí 7 junio, 2010 at 9:26 am #

      Moltes gràcies Ramon, he posat aquesta informació tan important al final del POST i al meu mòbil! :)

      Responder

  14. Marta Biel 9 junio, 2010 at 10:34 am #

    Hola Nuria,
    No te conozco personalmente. Soy una madre de una niña de P-5. Espero que Guillem se encuentre bien. Solo quiero transmitirte que comparto contigo este horror e indignación!!! Que orgulloso debe estar tu hijo de su madre!!!! Lo que hiciste, como reaccionaste y lo que has escrito es admirable!!!

    Responder

    • nuria antolí 10 junio, 2010 at 7:58 am #

      Muchas gracias Marta, hice lo que tenía que hacer y que volverísa a repetir en una situación similar.
      Guillem está muy bien! El viernes pasado explicó la noticia en clase a sus compañeros y la verdad salió radiante! :) Transformó su miedo en algo positivo y adía de hoy puedo deciros que detecto una mayor seguridad en sí mismo.

      Responder

  15. Koko 9 junio, 2010 at 5:43 pm #

    Sap molt de creu al que ha passat.
    Desgraciadament aquestes coses succeeixen. Però tan sols 2 comentaris. El telèfon per trucar a la policia, fa més de 5 anys que és el 088 dels Mossos, la policia nacional ja no te aquestes competències a Catalunya. Manca d’informació?
    I l’altra punt, veu posar la denuncia corresponent del fet, per si no ho sabeu, a la pagina web dels Mossos hi ha un enllaç per posar denuncies per Internet.

    Responder

    • nuria antolí 10 junio, 2010 at 8:16 am #

      Koko, de fet segons la Guàrdia Urbana és millor trucar al 112.
      Ahir varen venir els responsables de districte a parlar amb la Directora de l’Escola i amb mi per saber com havia anat tot. Ho vaig explicar. També vaig explicar que divendres passat (4 de juny) vaig anar a denunciar-ho 1er a Guardia Urbana, 2on a Mossos i un cop més vaig topar amb el “sistema”. Havia d’anar al meu fill a fer la declaració i a més haviem d’anar a la Fiscalia de menors, per tractar-se d’una agressió entre menors.
      No vaig voler fer passar el Guillem per aquest procediment “kafkià”. Vaig pensar que amb l’actuació de l’escola i la resposta i suport de totes les famílies per ELL hi havia prou, es quedava amb un bon final, de que les coses “funcionen”.

      Ahir , el responsable de districte de la Guardia Urbana, em va dir que era impresindible que posés la denúncia i , donat com havia anat tot plegat des d’el moment de l’agressió, que ell mateix es posaria en contacte amb els Mossos d’Esquadra i em trucarien.
      Ahir tarda em va trucar, molt atent, el responsable de districte dels Mossos; demanar disculpes pel “poc tacte” quan vaig anar a fer la denuncia divendres passat (4 juny), però em va insisitir que era necessari que fessim la denuncia amb la declaració del meu fill i que podia dir on preferia que es fés aquesta declaració (donat com havia anat tot el procediment des d’el mateix moment de l’agressió).

      Vaig dir que fos avui al despatx de la Directora de l’Escola.

      _ _ _

      *NOTA : Les denúncies per internet encara no funcionen, han de ser presencials.

      Responder

      • nuria antolí 10 junio, 2010 at 3:51 pm #

        DENUNCIA FETA!
        ACTA DE MANIFESTACIÓ 10/6/10 a les 15:40h

Deja un comentario